Jedzenie w Warszawie będą dostarczać drony

Jedzenie w Warszawie będą dostarczać drony
fot. PizzaPortal.pl

Nawet tysiąc własnych pojazdów chce mieć PizzaPortal.pl. – Zamierzamy też testować dostarczanie jedzenia dronami – informuje dyrektor zarządzający serwisu Lech Kaniuk.

Na razie firma ma zaledwie flotę liczącą 30 kierowców w Warszawie. Docelowy plan dla stolicy w perspektywie przyszłego roku to 250-300 pojazdów.

– Łącznie w największych miastach Polski chcemy operować nawet tysiącem pojazdów. Będzie to flota leasingowana, a kierowcy zatrudnieni w naszej firmie. Pozwoli nam to na kontrolę jakości dostaw. Rozważamy skorzystanie też z samochodów elektrycznych, co – w naszej ocenie – pozwoli na redukcję kosztów eksploatacji – powiedział Kaniuk.

Jego zdaniem, stworzenie floty pozwoli na podłączenie do serwisu jeszcze większej liczby restauracji, w tym operatorów sieciowych bez własnej bazy dostawczej.

Dodał, że trwa dyskusja, czy drony nie mogłyby być komercyjnie wykorzystywane do dostaw z restauracji ulokowanych w nietypowych miejscach. Trwają testy tej technologii, a Kaniuk nie wykluczył, że firma zacznie wykorzystywać drony nawet od przyszłego roku.

Pierwszą w Polsce dostawę jedzenia z użyciem drona firma zrealizowała w czwartek w Warszawie. Bezzałogowiec przeleciał nad warszawską plażą, tuż przy Moście Poniatowskiego, z posiłkiem ważącym dwa kilogramy. W specjalnie skonstruowanym pojemniku, podczepionym do drona, umieszczono kanapki oferowane przez jedną z warszawskich restauracji.

– Według naszych danych, zamawiając jedzenie z dowozem, użytkownicy zwracają uwagę przede wszystkim na szybkość dostawy. Ponad 1/3 osób wskazuje czas dostarczenia posiłku jako zdecydowanie najważniejszy czynnik. Chcemy sprostać potrzebom naszych klientów, a odpowiedzią są właśnie innowacje w dostawach – mówi Lech Kaniuk.

Wskazał, że obecnie serwis obsługuje ok. 2,5 tys. restauracji, a w tym i 2016 roku chce dołączyć kolejne 4 tys. lokali, przy czym możliwa jest współpraca z sieciami restauracji, a także foodtruckami.

Serwis obsługuje obecnie ponad 300 tys. zamówień miesięcznie, a wspomniane plany rozwojowe dotyczące dostaw mają pomóc w dynamicznym wzroście tego poziomu. Według słów Kaniuka, spodziewane wzrosty sięgają 160-170 proc. Średni poziom zlecenia, jaki obsługuje PizzaPortal, to 39 zł i, jak wskazał Kaniuk, wzrósł o 7,5 proc. r/r.

Dyrektor PizzaPortal szacuje wartość rynku dostaw jedzenia online na 250 mln zł wraz z „sieciówkami”, mającymi własny system tego typu dostaw i oczekuje bardzo dynamicznego wzrostu tego rynku.

Grupa, do której należy PizzaPortal, obsługuje łącznie 220 tys. restauracji w skali międzynarodowej.

LG

Komentarze