Program Domu Kultury Kadr

Logo Dom Kultury KADR

02.11.2017 (czwartek) godz. 19:00 – Offowe Zaduszki
Listopad w naszej kulturze kojarzy się z zadumą nad kwestiami ostatecznymi. Niezależni filmowcy też często podejmują temat śmierci, ale robią to w zupełnie nieprzewidywalny sposób. 2 listopada zapraszamy na specjalny pokaz Warsaw Short Framing, na którym często niepopularny temat spróbujemy przedstawić nieco inaczej. A już dwa tygodnie później zestaw świetnych europejskich filmów idealnych do inspirującej dyskusji.
W programie:
Konkretny przypadek, reż. Karsten Kranzusch (Niemcy) 27’
Historia trzech przyjaciół z Rostoku, którzy muszą się zmierzyć ze śmiertelną chorobą jednego z nich.
Na wynos, reż. Geórg (Hiszpania) 14’
Historia pewnego spotkania pod barem z burgerami.
Gra życia, reż. Vialleton Agnès (Francja) 13’
Mathias i Alex spotykają się, jak co roku, by zagrać w wyjątkowym przedstawieniu.
Ściema, reż. Ivan Kitayev (Rosja) 29’
W prowincjonalnej kostnicy pewnego dnia pojawią się zwłoki mężczyzny, który do złudzenia przypomina… Lenina.
ŁĄCZNY CZAS TRWANIA: ok. 85 min

3.11. (piątek) godz. 18.00 – Przesłuchania półfinałowe uczestników Danuta Rinn Festiwal

wstęp wolny, rezerwacja miejsc online lub telefonicznie

Festiwal Danuty Rinn to ogólnopolski festiwal organizowany przez Fundację Apetyt na Kulturę. Współorganizatorem jest Domu Kultury Kadr, Studio Nagraniowego Megafon. Celem festiwalu jest popularyzacja dorobku artystycznego Danuty Rinn, a także promocja młodych i utalentowanych osobowości estrady.

4.11. (sobota), godz. 11.00 i 12.00 – Dziecięce soboty

wstęp wolny, rezerwacja miejsc online lub telefonicznie

Warsztaty Art Studio: zapisy: https://www.strefazajec.pl/course/view/id/4678#_=_

Warsztaty teatralno-muzyczne dla dzieci w wieku 7–12 lat: zapisy: https://www.strefazajec.pl/course/view/id/4679#_=_

4.11. (sobota), godz. 14.00-17.00 – Otwarta stolarnia

wstęp: 120 zł, zakup biletu online lub w DK Kadr

Instruktor: Adam Kaczmarek
Comiesięczne spotkania w pracowni stolarskiej w formie warsztatowej kierowane do dorosłych. Wich trakcie będą realizowane zaawansowane projekty użytkowe, głównie meblarskie. Wykorzystując tradycyjne techniki stolarskie i podstawowe narzędzia, uczestnicy opracują i wykonają projekty, np. stolika, stojaka, półki.

4.11. (sobota), godz. 15.00 – Podstawy improwizacji teatralnej (młodzież 16+, dorośli)

wstęp: 75 zł, zakup biletu online lub w DK Kadr

Instruktorzy: grupa Dobrze
Czym jest improwizacja teatralna?
Zabawą, sztuką i nauką bycia z innymi w jednym. A przede wszystkim: wielką frajdą.
Dlaczego warto się jej uczyć? Bo improwizacja daje narzędzia, które pomagają w komunikacji z innymi ludźmi. Uczy nas uważnie
słuchać, szybko reagować na czyjeś pomysły, obserwować reakcje drugiej osoby oraz współpracować i budować zaufanie w grupie. Jest twórczą zabawą opartą na zgadzaniu się z innymi. Uczy nas też większej akceptacji siebie i swoich pomysłów.
Co będzie się działo na warsztacie? Warsztat będzie miał formę prostych, wspólnych gier i zabaw. Będziemy skupiać się na przekazach werbalnych i niewerbalnych jakie do siebie wysyłamy, by tworzyć zgraną grupę. Nie będziemy siebie ani innych oceniać, by każdy miał prawo do popełniania błędów. Czy świat w którym pomyłka byłaby traktowana jako prezent, nie byłby piękniejszy? Postaramy się odnaleźć w sobie dziecko, które bez
obaw rzuca się w wir wspólnej zabawy.

Warsztat pomyślany jest jako atrakcyjny wstęp do świata impro. Żadne doświadczenie uczestników nie jest wymagane.
Kim jesteśmy?
Grupa Dobrze istnieje od dwóch lat a regularnie gra od roku. Występowaliśmy m.in. na Festiwalu Dwa Brzegi w Kazimierzu, na lubelskiej Nocy Kultury i na wielu warszawskich scenach impro. Improwizacji uczyliśmy się w Szkole Impro (przeszliśmy wszyscy przez wszystkie poziomy Szkoły), mamy też w grupie absolwenta kursu w teatrze iO w Chicago, a także wieloletniego nauczyciela filozofii i wychowawcę w gimnazjum.

4.11. (sobota), godz. 17.30 – Salsation

wstęp wolny, rezerwacja miejsc online lub telefonicznie

W trakcie otwartego warsztatu pokazującego, czym jest trening salsation, będzie można zaznać radości, jaką niesie taniec i ruch. Ta forma kładzie bowiem nacisk na muzyczną interpretację poszczególnych choreografii połączonych z niesamowitą zabawą, zawiera elementy treningu funkcjonalnego. Dzięki temu można tańczyć i ćwiczyć jednocześnie.

 

4.11. (sobota), godz. 20.00 – Meblościanka

wstęp: 15 zł, zakup biletu online lub w DK Kadr

Spektakl Fundacji ART_committed to wizja współczesnego świata, opowiadana ruchem, słowem i emocją.
MEBLOŚCIANKA współczesnego świata. Symultaniczne działania, niejednoznaczne dialogi i topniejący lód pod stopami opowiadane ruchem, słowem, emocją.
Oparta na autorskim tekście Pauliny Dancekiej i Tomasza Jękota „MEBLOŚCIANKA”, zadaje trudne pytania o współczesność i problemy, z którymi może utożsamiać się każdy – walkę ze stereotypami, szukanie tożsamości, własnej seksualności, samotność.
To surrealistyczna opowieść o duchach uwięzionych “gdzieś pomiędzy”. O duchach, które poszukują spokoju, rozwiązania i odpowiedzi.
Jak tytułowy mebel, spektakl zawiera wiele półek – a na każdej inny problem. Sięgając po jeden z nich poruszamy następny, a z półki obok spadają już dwa kolejne.
MEBLOŚCIANKA to zabawa konwencjami; wielopółkowa zabawa która nie pozostawia obojętnym!

Reżyseria: Błażej Peszek
Tekst: Paulina Danecka, Tomasz Jękot
Muzyka: Michał Paduch
Obsada: Natalia Dinges, Magdalena Fejdasz, Paulina Giwer-Kowalewska, Paulina Jóźwicka, Jakub Krawczyk, Robert Wasiewicz

Projekt jest współfinansowany przez M.St. Warszawa

5.11. (niedziela), godz. 12.00 – Koncert dla małych dzieci

wstęp: 5 zł, zakup biletu online lub w DK Kadr

Zapraszamy na koncert z elementami zajęć umuzykalniających prowadzonych zgodnie z teorią uczenia się muzyki według Edwina Eliasa Gordona. Zajęcia polegają na stymulowaniu słuchu malutkich dzieci (w wieku od 1 miesiąca do ok. 3-4 lat) za pomocą śpiewu w różnych skalach oraz rytmu i ruchu.

W miłej, swobodnej atmosferze zaprosimy Was do zabawy przy muzyce na żywo. Będziemy wspólnie śpiewać, mówić wierszyki, tańczyć i słuchać muzyki oraz bawić się melodią i rytmem. Zamiast na prawdziwej scenie będziemy razem z Wami na podłodze na poduszkach i dywanikach. Pomiędzy rytmiczne zabawy i melodyjne śpiewanki wpleciemy przeboje muzyki klasycznej, którą wykonamy na skrzypcach i instrumentach klawiszowych.

Koncerty prowadzą dwie mamy, nauczycielki muzyki i absolwentki Akademii Muzycznych – Basia Habisiak i Ania Natalicz.

6.11.2017r. (poniedziałek), godz. 19.00 – MORZE MOŻLIWOŚCI: “Moje własne interview®Fanny Panda” / Edyta Kozak

wstęp: 10 zł, zakup biletu online lub w DK Kadr
Koncepcja i wykonanie: Edyta Kozak
Produkcja: Komuna//Warszawa
Wideo: Wojtek Kaniewski
Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=HtkSDafq6ag&feature=youtu.be

Spektakl jest próbą stworzenia zupełnie nowej jakości, reinterpretacją klasyków teatru i tańca. Edyta Kozak, tropem Jérôme’a Bela, francuskiego choreografa, twórcy koncepcji nie-tańca, traktuje taniec jako pretekst do spotkania i rozmowy na tematy społeczne, artystyczne i osobiste. Spektakl ma formę wykładu (lecture-performance). Za fantazją szukania nowego zawodu dla bezrobotnych baletnic kryje się historia tancerzy, którzy stracili prawo do wcześniejszej emerytury. Podmiotem pracy artystki jest tancerz odarty z roli, człowiek z jego przekonaniami i osobistą biografią. Wszystko okraszone humorem i wrażliwością charakterystyczną dla twórczości Kozak.

Po spektaklu zapraszamy na spotkanie artystów z widzami.
Spotkanie prowadzi Hanna Raszewska-Kursa

Edyta Kozak
Tancerka, choreografka, kuratorka i organizatorka wielu wydarzeń w obszarze sztuki tańca i sztuk performatywnych. Absolwentka Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej i Akademii Muzycznej (obecnie: Uniwersytet Muzyczny im. Fryderyka Chopina) w Warszawie. Była solistką baletu Teatru Wielkiego w Warszawie (obecnie: Polski Balet Narodowy) i Stadttheater w Bernie. Na początku lat 90. współtworzyła grupę NEI, jeden z pierwszych niezależnych zespołów teatru tańca w Polsce. Pod koniec lat 90. odeszła od twórczości choreograficznej, poświęcając się tworzeniu autorskiego programu Międzynarodowego Festiwalu Tańca Współczesnego Ciało/Umysł (obecnie: Międzynarodowy Festiwal Ciało/Umysł) oraz projektów stymulujących rozwój tańca w Polsce, czym zajmuje się do dziś. Do twórczości artystycznej powróciła w roku 2001, tworząc wraz z artystą multimedialnym, Mirkiem Kowalczykiem, zespół Made Inc. W 2007 roku stworzyła instalację „Dancing For You For One Minute”, która zapoczątkowała tryptyk – wraz ze spektaklem „Dancing For You Longer Than One Minute” oraz filmem fabularnym „Dancing For You” w reżyserii Rolanda Rowińskiego. W 2011 zrealizowała wraz z Rowińskim spektakl „Folk? a ja się nie zgadzam!”. Ostatni spektakl Kozak „Moje własne interview®Fanny Panda” powstał w 2013 z inspiracji Jérôme’em Belem.

Przez dziesięć lat (1995-2005) Kozak pełniła funkcję prezesa Stowarzyszenia Tancerzy Niezależnych. W 2007 stworzyła Fundację Ciało/Umysł, która oprócz międzynarodowych wydarzeń produkuje, prezentuje i realizuje projekty promujące polską i lokalną scenę tańca (m.in. Warszawska Scena Tańca, Noc Tańca, Go! Go! Dance!). Była kuratorką ważnych wydarzeń artystycznych, m.in. takich jak: +++ tańca (Plusy tańca) – program impresaryjny Teatru Narodowego w Warszawie (2004-2006); Pierwsza Polska Platforma Tańca „taniec.pl” (2003) oraz projekty współpracy polskich artystów z artystami z Niemiec, Francji, Serbii, Szwajcarii, Islandii.

Była jedną z koordynatorek Kongresu Tańca w Warszawie (2011), a także jurorką finału konkursu „Młody Tancerz Roku 2015”. Jest partnerem i ekspertem międzynarodowych networków: Open Latitude oraz Advancing Performing Arts Project. Jest laureatką wielu nagród i stypendiów, m.in. nagrody Ministra Kultury za promocję sztuki tańca.

Organizatorzy: Fundacja Artystyczna PERFORM, Fundacja Rozwoju Teatru ‘NOWA FALA’ / HOTELOKO movement makers
Partner projektu: Dom Kultury Kadr
Współpraca: Centrum w Ruchu, Fundacja Burdąg, Fundacja Ciało/Umysł, Fundacja Ciało się, Fundacja Movementum, Fundacja „Myśl w Ciele” / Warszawska Pracownia Kinetograficzna, Fundacja Rozwoju Tańca „Eferte” / Mufmi Teatr Tańca, Fundacja Scena Współczesna / Teatr Tańca Zawirowania, Fundacja Sztuka i Współczesność, Fundacja Sztuki Tańca, Fundacja Tradycji i Transformacji Sztuki / Teatr Tańca NTF, Stowarzyszenie „Akademia Umiejętności Społecznych”/ Teatr Limen Butoh, Stowarzyszenie i Kolektyw Artystyczny Format ZERO, Stowarzyszenie Ja Ja Ja Ne Ne Ne / TukaWach, Stowarzyszenie Strefa Otwarta / Warszawski Teatr Tańca, Stowarzyszenie Sztuka Nowa
Patronat: taniecPOLSKA.pl, TVP Kultura, e-teatr, RDC, teatr dla was.pl, miesięcznik TEATR, warsawholic

Projekt współfinansuje Miasto Stołeczne Warszawa
Więcej informacji: www.centrumsztukitanca.eu
8.11. (środa), godz. 18.00 – Londyn i okolice

wstęp wolny
Spotkanie Towarzystwa Eksploracyjnego.
Prowadzą: globtroterzy Ewa i Lesław Adamscy

Kilka lat temu główny kłopot turysty w Londynie polegał na tym, z czego musi zrezygnować. Ale było kilka miejsc, które były obowiązkowe: zamek Tower, most Tower, katedra św. Pawła, pałac królewski, Kew Gardens, przejażdżka Tamizą, gmach parlamentu i Big Ben, British Museum. I po tych londyńskich atrakcjach – oraz po kilku innych – chcemy Państwa oprowadzić.

9.11. (czwartek), godz. 19.00 – Bastarda

wstęp wolny, rezerwacja miejsc online lub telefonicznie

Koncert muzyki dawnej w ramach cyklu klasycznego ¼ w wykonaniu trio Bastarda

Wystąpią:
Paweł Szamburski – klarnet
Tomasz Pokrzywiński – wiolonczela
Michał Górczyński – kontrabas

Zespół powołany do życia przez klarnecistę Pawła Szamburskiego oraz wybitnych
instrumentalistów – Tomasza Pokrzywińskiego na wiolonczeli oraz Michała Górczyńskiego na klarnecie kontrabasowym. Muzycy podjęli wątek muzyki średniowiecznej, a konkretnie pieśni i motetów Piotra Wilhelmiego z Grudziądza (1392 – ok. 1480) jednego z pierwszych kompozytorów tworzących na terenach Polski oraz Europy Środkowej i Wschodniej.
Muzycy posiłkując się metodą “viola bastarda”, czyli swobodnych skoków między kolejnymi
głosami pieśni, improwizując wokół średniowiecznych melodii – osiągnęli własny, oryginalny
głos w interpretacji muzyki dawnej. Unikalne brzmienie klarnetu kontrabasowego w
połączeniu z wiolonczelą nadaje głęboki, medytacyjny charakter utworów oraz mocną
podstawę harmoniczną i rytmiczną dla ekspozycji tematów Piotra z Grudziądza.
Premiera płytowa debiutanckiego albumu “Promitat eterno” z gościnnym udziałem pianisty
Marcina Maseckiego, wydana nakładem oficyny Lado ABC, odbyła się 22 października 2017
roku w Studio Polskiego Radia im. W. Szpilmana.

Piotr z Grudziądza (Piotr Wilhelmi, Piotr Wilhelmi z Grudziądza) – kompozytor i poeta. Urodził się w 1392 w Grudziądzu, zmarł ok. 1480. Dzięki podróżom i kontaktom z różnymi
środowiskami uznaje się go za twórcę międzynarodowego. Napisał kilkadziesiąt utworów
religijnych i świeckich 2-, 3-, 4- i 5-głosowych. Większość jego kompozycji to kilkutekstowe
motety łacińskie, podpisywane charakterystycznym akrostychem – Petrus, który składał się
zawsze z pierwszych liter kolejnych słów tekstu. Nazwisko Piotra z Grudziądza długo nie było znane muzykologom. Odkrycia dokonał dopiero w 1975 czeski naukowiec Jaromír Černý.

10.11. (piątek), godz. 19.00 – Historia Polski pisana pieśniami

wstęp wolny, rezerwacja miejsc online lub telefonicznie

Zapraszamy na powtórkę z burzliwej historii Polski tym razem przedstawionej za pomocą pieśni patriotycznych. Można będzie usłyszeć pieśni, śpiewane przez Polaków w najważniejszych, a nieraz najtrudniejszych dla naszego kraju chwilach.
Koncert w wykonaniu amatorskich zespołów wokalnych:

Zespół dziecięcy z Pragi
Chłopcy z Barskiej – zespół wokalny z Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego Księży
Orionistów w Warszawie
Let the dow dow – chór z Domu Kultury Kadr
SENIORiTA – zespół seniorów z DK Praga

Pełen program:
1. Bogurodzica
2. Witaj majowa jutrzenko
3. Walecznych tysiąc
4. Chorał
5. W krwawym polu
6. Rota
7. Wojenko, wojenko
8. Gdy w noc wrześniową
9. Warszawskie dzieci
10. Dziewczynka z AK
11. Na prawo most na lewo most
12. Modlitwa o wschodzie słońca
13. A my nie chcemy uciekać stąd
14. Nie pytaj o Polskę

12.11. (niedziela), godz. 12.00 – Biuro Detektywistyczne Lassego i Mai: Sekret rodziny Von Brom

wstęp: 10 zł, zakup biletu online lub w DK Kadr
Szwecja 2013 czas: 80 min Familijny poranek filmowy

Jakie tajemnice może kryć szkatuła ukryta w tajemniczej krypcie sprzed ponad dwustu laty przez ekscentrycznego przedstawiciela rodu Von Broms? Biuro Detektywistyczne Lassego
i Mai rozpoczyna śledztwo. Film na podstawie bestsellerowej serii książek duetu Martina Widmarka i Heleny Willis. Valleby to małe, z pozoru senne szwedzkie miasteczko. Tak naprawdę aż kipi w nim od tajemnic, zagadek i niewyjaśnionych zdarzeń. Jedną w nich jest sekret rodziny Von Broms. Lasse i Maja odnajdują szkatułę – rodzinną pamiątkę, której nikt nie potrafi otworzyć i dowiedzieć się, co kryje w środku. Szkatuła nagle ginie w niewyjaśnionych okolicznościach. “Biuro detektywistyczne Lassego i Mai” to bestsellerowa seria książek duetu Martina Widmarka (tekst) i Heleny Willis (ilustracje). Szwedzkie Jury Dziecięce od kilku lat przyznaje kolejnym tomom tytuł książki roku. Film z polskim lektorem. Kategoria wiekowa: 6+

12.11. (niedziela), godz. 16.00 – Silent theatre

wstęp: 5 zł, zakup biletu online lub w DK Kadr

TERAZ POLIŻ zaprasza na słuchowisko na podstawie dramatu Magdaleny Samozwaniec „Hotel Belle Vue” oraz wykład badaczki z zespołu HyPaTia na temat kobiecych dramatów.

13.11. (poniedziałek), godz. 18.30 – Wernisaż wystawy „Pola niewidzenia”.

wstęp wolny

Projekt Stowarzyszenia „Z Siedzibą w Warszawie”. 8 artystów wizualnych przedstawia świat postrzegany przez osoby niewidzące Projekt został dofinansowany ze środków Urzędu m.st. Warszawy.

13.11. (poniedziałek), godz. 18.00 – Wychodząc od działania.

wstęp: 10 zł, zakup biletu online lub w DK Kadr

Choreografia, wykonanie: Maria Stokłosa
Współpraca: Alicja Bielawska, Maija Reeta Raumanni, Katarzyna Słoboda, Eleonora Zdebiak i inni.
Produkcja: Katarzyna Sztarbała
Projekt współfinansowany przez m.st. Warszawa
Trailer: https://vimeo.com/235794900.

Maria Stokłosa rezygnuje z próby stworzenia zamkniętej formy spektaklu. Punktem wyjścia jest rozwijanie praktyki improwizacji ruchowej, która zmienia swój kształt w zależności od miejsca, czasu i widowni – energii, którą generuje. Projekt rozpoczął się w 2015 roku kiedy filadelfijska artystka Meg Foley zaprosiła Marię Stokłosę do współpracy nad rozwojem praktyki Action is primary. Obecnie obie choreografki kontynuują pracę nad solowymi spektaklami, wymieniając rezultaty badań podczas regularnych spotkań online. W kształtowaniu kolejnych pokazów pomagają Marii Stokłosie zaproszeni przez nią twórcy – rzeźbiarka Alicja Bielawska, dramaturżka Eleonora Zdebiak, reżyserka światła Karolina Gębska oraz ‘świadkowie’ – regularnie zmieniający się artyści i teoretycy, m.in. badaczka tańca Katarzyna Słoboda, choreografki Maija Reeta Raumanni i Anna Nowicka. Łącznie, od maja do grudnia 2017 roku, powstanie czterdzieści performansów. Wychodząc od działania to spektakl, który nigdy nie będzie miał premiery, nigdy nie powstanie końcowy produkt. Jego siła, wynikająca z ciągłego negocjowania własnej tożsamości, to zdolność do transformacji, w której jedyną stałą jest ciągła zmiana uwagi.

Po spektaklach zapraszamy na spotkanie artystów z widzami.
Spotkanie prowadzi Julia Hoczyk

13.11. (poniedziałek), godz. 19.30 – Ruch Uchwycony

wstęp: 10 zł, zakup biletu online lub w DK Kadr

Koncepcja: Hanna Raszewska-Kursa
Badaczki-performerki: Aleksandra Kleinrok, Anna Opłocka, Hanna Raszewska-Kursa, Eliza Rudzińska, Małgorzata Skoczelas Raczkowska
Współpraca merytoryczna: Zuzanna Kupidura
Współpraca logistyczna: Michał Kursa
Czas trwania: ok. 50’
Produkcja: Fundacja „Myśl w Ciele”

Podobnie jak system nutowy pozwala uchwycić muzykę, kinetografia – czyli system notacji i analizy ruchu Labana-Knusta – zatrzymuje na papierze taniec. Prosty i logiczny system o przejrzystych zasadach pozwala na zapis każdego ruchu, niezależnie od techniki, w jakiej jest wykonywany. W kinetogramie można więc uchwycić taniec, ruch sportowy, ruch codzienny… wszelkie formy, jakie może stworzyć wyobraźnia. Podczas prezentacji „Ruch uchwycony” łączy się forma wykładu, pokazu i prowadzonego na żywo eksperymentu. Prezentacja w Domu Kultury KADR jest zadedykowana zmarłemu w tym roku wybitnemu polskiemu choreologowi, prof. dr. hab. Roderykowi Langemu, nauczycielowi kinetografii i znanemu na całym świecie badaczowi tańca. Ponieważ sezon badawczy 2017/2018 w Warszawskiej Pracowni Kinetograficznej poświęcony jest badaniu relacji ciała i obiektów, w czasie prezentacji mogą pojawić się nietypowe rekwizyty, takie jak instrumenty muzyczne, parasolki, sztylety świetlne.

Po spektaklu zapraszamy na spotkanie artystów z widzami.
Spotkanie prowadzi Julia Hoczyk

15.11. (środa) godz. 17.00 – Klub Świadomego Widza

wstęp wolny, rezerwacja miejsc online lub telefonicznie

Warsztaty z TERAZ POLIŻ przybliżające teatr niezależny, pokazujące uczestnikom źródła inspiracji, ujawniające metody pracy i dające narzędzia krytyczne do rozszyfrowywania tego, co na scenie.

15.11. (środa), godz. 18.00 – Bali – w krainie kapryśnych bogów

wstęp wolny

Spotkanie Towarzystwa Eksploracyjnego
Prowadzenie: globtroterzy Anna Olej-Kobus i Krzysztof Kobus.

Jest takie miejsce na świecie, gdzie Nowy Rok wita się milczeniem. To Bali, indonezyjska wyspa bogów i demonów, na której rytm życia mieszkańców wyznaczają skomplikowane wierzenia, a świat zamieszkują tysiące duchów. To dla ich rozrywki powstają wyszukane tańce i przepiękna sztuka. Dowiemy się, dlaczego bogowie mieszkają w wulkanach, demony noszą cylindry, a dobro nie może zwyciężyć zła, a także, dlaczego niemowlę nie może dotknąć ziemi. Na wyspach Gili weźmiemy udział w ceremonii wypuszczania żółwi do morza i spotkamy mieszkańców koralowej rafy. Podróżując przez Bali odnajdziemy też las rządzony przez małpy, świątynię, do której nie mogą wejść dzieci z mlecznymi zębami oraz poznamy tajemnice balijskich imion i miejscowe metody poskramiania żywiołowych maluchów. Więcej na stronie: www.malypodroznik.pl

16.11.2017 (czwartek), godz. 19:00 – Warsaw Short Framing
W programie:
Chwila, reż. Piotr Domalewski (Polska) 15’
Nad ekskluzywnym osiedlem identycznych domów zapada zmrok. Marcin postanawia zaprosić na kolację sąsiada z rodziną. Kiedy jednak staje pod jego drzwiami, zauważa coś, co nie da mu spokoju przez resztę wieczoru.
Podróż w jedną stronę, reż. Güclü Yaman (Niemcy) 24’
Oparta na faktach historia Sudańczyka, który zgłosił na niemieckim posterunku policji kradzież kurtki, a sam został zatrzymany w areszcie.
Baśń o mieszkańcach ściany, reż. Andrej Boka (Serbia) 16’
Opowieść o walce na śmierć i życie. Stronami wojny są… okna i drzwi.
Kiedy ranne wstają zorze, reż. Mateusz Głowacki (Polska) 30’
Polska, lata 60. Podczas zakładowej wycieczki dyrektor ogłasza konkurs: kto podczas grzybobranie znajdzie największego grzyba, otrzyma premię. Tymczasem pracownicy skupiają się głównie na podlizaniu się zwierzchnikowi.
ŁĄCZNY CZAS TRWANIA: ok. 85 min
Maciej Misztal – pomysłodawca i dyrektor Lubelskiego Festiwalu Filmowego (do 2016 r. MFF Złote Mrówkojady). Absolwent Wydziału Radia i Telewizji im. Krzysztofa Kieślowskiego Uniwersytetu Śląskiego na kierunku Organizacja Produkcji Filmowej
i Telewizyjnej. Producent i kierownik produkcji wielu programów telewizyjnych emitowanych w Polsce i zagranicą. Kierownik produkcji nagradzanych filmów dokumentalnych i fabularnych, reportaży oraz spotów promocyjnych. Twórca
i animator kina offowego. Instruktor warsztatów filmowych dla młodzieży.
17.11. (piątek), godz. 19.00 – Polonia – koncert Katy Carr

wstęp wolny, rezerwacja miejsc online lub telefonicznie

Katy Carr to brytyjska wokalistka i multiinstrumentalistka polskiego pochodzenia, zafascynowana Polską i jej historią. Występuje z grupą Katy Carr and The Aviators. Ich muzyka określana jest, jako eksperymentalne połączenie folku i popu. Katy będąc osobą mającą korzenie zarówno polskie jak i brytyjskie jest przepełniona pasją i uczuciem dla obu swoich ojczyzn. Za pośrednictwem swojej muzyki od wielu lat z pasją i oddaniem kultywuje przyjaźń pomiędzy tymi narodami.

Inspiracją dla powstania piosenek Katy były ważne momenty polskiej historii i polskiego życia – aspekty kultury, wyczyny i zdarzenia wojskowe i wywiadowcze, wynalazki intelektualne i nauka, jak również lojalność i odwaga, które to cechy charakteru były niezbędne do ich dokonania.

“Polonia” to piąta płyta Katy Carr, powstała pod wpływem inspiracji zagadnieniami słabo zbadanymi przez zachodnich historyków, jak front wschodni II wojny światowej i potężna siła militarna walczących o wolność Polski. Piosenki Carr znajdujące się na płycie “Polonia” odkrywają tych samych ludzi, którzy w czasie II wojny światowej walczyli nie tylko o niepodległą Polskę, ale i o wolność Zachodu, zwłaszcza Wielkiej Brytanii.
18.11. (sobota), godz. 10.00 – Szydełkowanie XXL

wstęp: 160 zł, zakup biletu online lub w DK Kadr

Warsztaty, podczas których nauczysz się podstawowych ściegów do wykonania własnych designerskich koszy.

18.11. (sobota), godz. 11.00 i 12.00 – Dziecięce soboty

wstęp wolny, rezerwacja miejsc online lub telefonicznie
Warsztaty cyrkowe dla dzieci w wieku 7-12 lat obejmujące naukę żonglowania oraz manipulacji przedmiotem.
instruktorka: Julia Żardecka
godz. 11.00 – gr. I – zapisy: https://www.strefazajec.pl/course/view/id/4724
godz. 12.00 – gr. II – zapisy: https://www.strefazajec.pl/course/view/id/4725
Na warsztatach cyrkowych nauczymy się rozkręcać talerz cyrkowy oraz robić z nim masę sztuczek, podrzucać i łapać na kijek lub nosić na jednym palcu. Będziemy także bawić się obręczami i chustkami cyrkowymi, tak żeby opanować precyzyjne rzuty i łapanie. Spróbujemy rozkręcić diabolo – plastikowy kielich w kształcie klepsydry. To wszystko pozwoli poćwiczyć refleks, koncentrację oraz koordynację ruchową – a wszystko podczas zabawy! Przyjemne z pożytecznym!

18.11. (sobota), godz. 11.00 – Lukrowanie ciasteczek

wstęp wolny, rezerwacja miejsc online lub telefonicznie
Prowadząca: Katarzyna Cieślak

Warsztat lukrowania i ozdabiania ciasteczek dla dzieci w wieku 4 – 7 lat, podczas którego będą się świetnie bawić. Prowadząca wprowadzi uczestników w tajniki cukiernictwa – pokaże, jak można ciekawe przyozdobić ciasteczka, używając kolorowego lukru, posypek i perełek. Gwarantujemy, że będzie słodko.

18.11. (sobota), godz. 12.00 – Pola niewidzenia – spotkanie z grafiką warsztatową dla rodzin

wstęp wolny, rezerwacja miejsc online lub telefonicznie

Warsztaty rodzinne pomagające poznać techniki grafiki warsztatowej. Dowiedz się jak tworzyć odbitki oraz czym jest, czym jest matryca graficzna, negatyw, pozytyw oraz nakład. Projekt został dofinansowany ze środków Urzędu m.st. Warszawy.

18.11. (sobota), godz. 14.00 -17.00 – Otwarta stolarnia

wstęp: 120 zł, zakup biletu online lub w DK Kadr

Instruktor: Adam Kaczmarek
Comiesięczne spotkania w pracowni stolarskiej w formie warsztatowej kierowane do dorosłych. W ich trakcie będą realizowane zaawansowane projekty użytkowe, głównie meblarskie. Wykorzystując tradycyjne techniki stolarskie i podstawowe narzędzia, uczestnicy opracują i wykonają projekty, np. stolika, stojaka, półki.

 

18.11. (sobota), godz. 19.00 – Kto się boi Sybilli Thompson?

wstęp: 20 zł norm. / 15 zł ulg, zakup biletu online lub w DK Kadr

Spektakl „Kto się boi Sybilli Thompson?” oparty jest na tekście Marii Pawlikowskiej-Jasnorzewskiej „Kochanek Sybilli Thompson”. Autorka konstruuje w nim futurystyczne narracje polemizujące z kondycją współczesnego człowieka. Toczy gry z wyobrażonym światem, wykraczającym poza jej egzystencję, tworząc swoją wizję przyszłości, która staje się naszą rzeczywistością. TERAZ POLIŻ łączy tu znane formy teatralne z konwencją muzealną i wykorzystuje te dwa sposoby współdziałania artysty z widzem, zastanawiając się nad przyszłością świata.

Obsada: Dorota Glac, Marta Jalowska, Emanuela Osowska, Kamila Worobiej
Reżyseria – Ula Kijak
Współpraca reżyserska przy premierze warszawskiej – Julia Szmyt
Scenografia i kostiumy – Dominika Skaza
Adaptacja scenografii i kostiumów do premiery warszawskiej – Diana Marszałek
Muzyka i trening głosu – Maria Rumińska
Projekt plakatu – Dorota Glac
Ilustracja do plakatu – Ilona Błaut

Spektakl powstał w 2015 roku w ramach programu „Rezydenci w rezydencji” Centrum Kultury ZAMEK.

 

18.11. (sobota), godz. 19.00 – Dziczka

wstęp wolny, rezerwacja miejsc online lub telefonicznie

Jesienne nastroje na ludowo, czyli koncert pieśni ukraińskich w wykonaniu zespołu Dziczka.

Zespół Dziczka serdecznie zaprasza na koncert tradycyjnych pieśni ukraińskich. Będą to muzyczne historie z różnych zakątków Ukrainy o radościach i smutkach życia, ballady o kozackich losach i o niespełnionej miłości, nie zabraknie też zaduszkowych klimatów.

Zespół Dziczka powstał w 2006 roku. Od tamtego czasu zbiera, archiwizuje i śpiewa tradycyjne wiejskie pieśni z różnych regionów Ukrainy i wschodnich kresów Polski, starannie zachowując w swoich interpretacjach lokalne dialekty i manierę wykonania. Ma w swoim dorobku dwie płyty: „Tradycyjne pieśni z Ukrainy” i „Kolędy z Podlasia”. Skład zespołu tworzą: Tetiana Sopiłka, Maniucha Bikont, Justyna Czerwińska, Maria Puzyna, Ewa Winiarską i Agata Wróbel.

19.11. (niedziela), godz. 12.00 – “Nocturna”

wstęp: 10 zł, zakup biletu online lub w DK Kadr

Nocturna to przepełniona magią historia chłopca, który musi pokonać swój strach i stawić czoła wielu wyzwaniom, by rozwikłać zagadkę znikających gwiazd.

Noc rządzi się swoimi prawami. Gdy tylko robi się ciemno, z zakamarków wyłaniają
się tajemnicze stworzenia – targają nam włosy, przykrywają kołdrami, przygrywają do
snu. Nad spokojnym snem dzieci czuwa Pasterz Kotów. Pewnej nocy będzie miał
problem – mały Tim nie może spać, bo zaginęła jego ukochana gwiazda. Tim bardzo
się boi nocy i ciemności, ale to właśnie wtedy może robić to, co najbardziej lubi –
obserwować światło gwiazd. Pewnego razu spostrzega, że jego ulubiona gwiazda
zniknęła. Mimo strachu wychodzi na dach budynku, ale nadal nigdzie nie może jej
znaleźć. Co gorsza, znikają również kolejne. Bohater postanawia rozwiązać
tajemniczą sprawę. Wyrusza w niezwykłą podróż po nocnym świecie, który jest
zupełnie inny niż ten za dnia. W niezwykłej wyprawie towarzyszyć mu będzie
tajemniczy Pasterz Kotów, którego zadaniem jest pilnowanie spokojnego snu dzieci.
Nocturna to wyjątkowa animacja, która zabiera widzów w podróż po tajemniczym
nocnym świecie. Film skonstruowany z pobudzających wyobraźnię kadrów i
ilustrowany piękną muzyką zachwyca i wzbudza wiele pozytywnych emocji.

19.11. (niedziela), godz. 18.00 – Kto się boi Sybilli Thompson?
wstęp: 20 zł norm. / 15 zł ulg, zakup biletu online lub w DK Kadr

Spektakl, „Kto się boi Sybilli Thompson?” oparty jest na tekście Marii Pawlikowskiej-Jasnorzewskiej „Kochanek Sybilli Thompson”. Autorka konstruuje w nim futurystyczne narracje polemizujące z kondycją współczesnego człowieka. Toczy gry z wyobrażonym światem, wykraczającym poza jej egzystencję, tworząc swoją wizję przyszłości, która staje się naszą rzeczywistością. TERAZ POLIŻ łączy tu znane formy teatralne z konwencją muzealną i wykorzystuje te dwa sposoby współdziałania artysty z widzem, zastanawiając się nad przyszłością świata.

Obsada: Dorota Glac, Marta Jalowska, Emanuela Osowska, Kamila Worobiej
Reżyseria – Ula Kijak
Współpraca reżyserska przy premierze warszawskiej – Julia Szmyt
Scenografia i kostiumy – Dominika Skaza
Adaptacja scenografii i kostiumów do premiery warszawskiej – Diana Marszałek
Muzyka i trening głosu – Maria Rumińska
Projekt plakatu – Dorota Glac
Ilustracja do plakatu – Ilona Błaut

Spektakl powstał w 2015 roku w ramach programu „Rezydenci w rezydencji” Centrum Kultury ZAMEK.

19.11. (niedziela), godz. 19.00 – Muzyka Końca Lata

wstęp: 10 zł, zakup biletu online lub w DK Kadr

Występ formacji rockowej inspirującej się romantycznym big beatem.

20.11. (poniedziałek), godz. 13.00 – Śmierć. Ćwiczenia i wariacje

wstęp: 10 zł, zakup biletu online lub w DK Kadr

Koncept, choreografia: Renata Piotrowska-Auffret
Wykonanie: Renata Piotrowska- Auffret
Dramaturgia: Bojana Bauer
Światło: Ewa Garniec i Joanna Leśnierowska
Realizacja światła: Łukasz Kędzierski
Produkcja: Fundacja Burdąg
Partnerzy: Centrum w Ruchu, Wawerskie Centrum Kultury, Centrum Sztuki Współczesnej – Sala Laboratorium, Narodowe Centrum Tańca w Paryżu, La Briqueterie – CDC du Val-de-Marne, Teatr Soho z Warszawy, STSpot w Jokohamie, Art Stations Foundation z Poznania

Spektakl w niezwykle zabawny i przystępny dla dzieci sposób porusza tematykę śmierci. Inspirowany fenomenem danse macabre wykorzystuje różne komiczne oblicza spotkania ze śmiercią poprzez opowieść, obrazki z książki, taniec, muzykę i rodzaj wyjątkowego teatru lalkowego. Dzieci są ciekawe wszystkiego i nie ma dla nich tabu. Dlatego też spektakl o śmierci, których niewiele w repertuarze teatrów dziecięcych jest dla nich wyjątkową okazją, aby w sposób przyjemny i zabawny zmierzyć się z tak ważnym tematem.

20.11. (poniedziałek), godz. 18.00 – Śmierć. Ćwiczenia i wariacje

wstęp 10 zł, zakup biletu online lub w DK Kadr

Koncept, choreografia: Renata Piotrowska-Auffret
Wykonanie: Renata Piotrowska- Auffret
Dramaturgia: Bojana Bauer
Światło: Ewa Garniec i Joanna Leśnierowska
Realizacja światła: Łukasz Kędzierski
Produkcja: Fundacja Burdąg
Partnerzy: Centrum w Ruchu, Wawerskie Centrum Kultury, Centrum Sztuki Współczesnej – Sala Laboratorium, Narodowe Centrum Tańca w Paryżu, La Briqueterie – CDC du Val-de-Marne, Teatr Soho z Warszawy, STSpot w Jokohamie, Art Stations Foundation z Poznania

Śmierć jest doświadczeniem, które nie może być opowiedziane. Jest granicą, po przekroczeniu której nie ma powrotu. Ten, kto jej doświadcza, na zawsze odchodzi. W swoim spektaklu choreografka i performerka Renata Piotrowska z dystansem i humorem, konfrontuje to doświadczenie z teatrem – zgodnie z myślą Peggy Phelan, dla której teatr jest miejscem, gdzie społeczeństwo „przygotowuje się na stratę, a w szczególności na śmierć“.
Piotrowska, usiłując wprost zainscenizować spotkanie ze śmiercią, gromadzi różne scenariusze składające się na performatywny dyptyk, w trakcie którego choreografka podróżuje przez wieki (nie)doświadczania śmierci i korzysta z artystycznych, kulturowych i społecznych reprezentacji tego ostatecznego doświadczenia.
Wychodząc od obserwacji, że współczesne ciało bardziej niż kiedykolwiek neguje własną śmiertelność, a medialnej wszechobecności umierania towarzyszy chęć wymazania śmierci z codziennego życia, artystka zwraca się w stronę niektórych historycznych zjawisk i fantazmatów związanych z problematyką śmierci, takich jak średniowieczna ikonografia danse macabre, rytuał, personifikacja kostuchy, makabryczna estetyka gore czy petite mort erotyki. Raz za razem kreując spotkanie ze śmiercią, wciągając ją w choreografię jak nieuchwytną partnerkę, Piotrowska bada współczesne rozumienie umierania lub jego brak.

Po spektaklu zapraszamy na spotkanie artystów z widzami.
Spotkanie prowadzi Julia Hoczyk

20.11. (poniedziałek), godz. 19.30 – POLOWANIE

wstęp: 10 zł, zakup biletu online lub w DK Kadr

Kreacja i performance: Izabela Chlewińska, Magdalena Fejdasz, Weronika Pelczyńska, Łukasz Przytarski
Koncepcja i choreografia: Weronika Pelczyńska
Koncepcja i dramaturgia: Agnieszka Zawadowska
Kostiumy, scenografia: Monika Nyckowska
Reżyseria światło: Jacqueline Sobiszewski
Oprawa graficzna: Antonina Benedek
Producenci: Maria Sapeta; Magdalena Pelczyńska-Korzun
Produkcja: Fundacja Burdąg/Centrum w Ruchu
Partnerzy: Komuna//Warszawa; De Soto Sp.z.o.o; PELTECH

Performans Polowanie jest procesem ujawniania zapisów rzeczywistości we współczesnych nieustannie śledzonych i tropionych ciałach. Jednak to nie ciało i jego biologiczne życie jest miejscem naszych doświadczeń. Jest nim język, za pomocą którego nasze przeżycia ulegają tekstualizacji albo stają się dla nas niedostępne. Przestajemy rozumieć sygnały własnego ciała. Pod powierzchnią języka, poza jego zasięgiem, żyją konkretne ciała i to na nich dokonują się nieczytelne dla nas inskrypcje strachu. Odsłanianie ukrywanych i wykluczonych z dyskursu społecznego doświadczeń ciała jest kluczowe dla rozpoznania rzeczywistości, w której zasadą praktykowania władzy stała się dystrybucja strachu i zarządzanie nim.
Współczesne taktyki rządzenia na terenie Zachodu to także rozprzestrzenianie lęku przed zamachami terrorystycznymi i budowanie strachu przed inwazją „niezachodnich obcych”. Ekonomicznie znajdujemy się w kondycji nieustannych dłużników, z lękiem pomijamy wiadomości o kapitalistycznych praktykach poza obrębem zachodniego świata. Ciągłość praktykowania podziałów klasowych i rasowych, nie mieszcząca się w rozprzestrzenianym systemie zachodnich wartości, czyni z nas milczących świadków tego, czego nie chcielibyśmy akceptować. Zarządzane w ten sposób podmioty/ciała nieustannie negocjują z własnym i cudzym strachem.

Konwencje o „prawach człowieka” nie gwarantują życia bez strachu. Strach to wina i wewnętrzny problem jednostek. Internalizujemy i zapisujemy w naszych ciałach poczucie braku konkretnych wartości z powodu odczuwanego przez nas strachu. Chcemy by uspokajała nas medycyna i policja, chcemy ton środków psychotropowych i nieustannej inwigilacji. Pierwotny strach, z którym się rodzimy zostaje wykorzystany, przetworzony w doświadczenie polityczne oraz społeczne, które (de) formuje i przekształca nasze ciała.
To, co własne i prywatne ulega upolitycznieniu, bo staje się narzędziem, dzięki, któremu władza w najgłębszy sposób może ingerować w nasze życie. Nieujawniony kulturowo i niewyrażony symbolicznie strach narodzin, z którym musi poradzić sobie każda matka i każde dziecko zostaje ukradziony i przekształcony w traumę, na której łatwo buduje się kompensacyjną potrzebę siły.

Grafika: Antonina Benedek

Po spektaklu zapraszamy na spotkanie artystów z widzami. Spotkanie prowadzi Julia Hoczyk

22.11. (środa), godz. 18.00 – Turcja – od Stambułu do Araratu

wstęp wolny
Spotkanie Towarzystwa Eksploracyjnego
Prowadzenie: globtroterka Bożena Ostrowska.

Nigdzie na świecie nie nawarstwiło się przez tysiąclecia tyle kultur, co w Anatolii- na terenie dzisiejszej Turcji. Ślady zostawili Hetyci i spokrewnieni z nimi Licyjczycy, Grecy i państwa, które przyjęły kulturę hellenistyczną, Rzym, Bizancjum i Turcy. Troja istniała już 3000-2500 lat p.n.e., a wokół jeziora Van i góry Ararat była kolebka Armenii. Jest tu wiele miejsc magicznych – olśniewająca Kapadocja, licyjskie groby wspinające się po pionowych skałach, aby dusze – ptaki miały bliżej do nieba, wielkie głowy Nemrut Dagi, wieczne ognie Chimery wydobywające się ze skał -i jeszcze wiele innych.

23.11. (czwartek), godz. 18.30 – Między Kadrami. Nowe Kino Polskie

wstęp: 5 zł, zakup biletu online lub w DK Kadr

W programie filmy „Cipka” (2016) i „Sztuka kochania” (2017). Po pokazie spotkanie z twórcami.

„Cipka”, reż. Renata Gąsiorowska, Polska 2016, 8′
Młoda dziewczyna spędza wieczór w mieszkaniu. Postanawia zorganizować sobie sesję przyjemności w samotności, jednak nie wszystko idzie zgodnie z planem.

„Sztuka kochania„, reż. Maria Sadowska, Polska 2017, 120′
„Sztuka kochania„ to film opowiadający historię Michaliny Wisłockiej – kobiety, lekarki, seksuolożki, która dokonała niemożliwego, szeroko otwierając drzwi polskich sypialni. Rozprawiając się z konserwatywnymi stereotypami i wszechobecną ignorancją, Wisłocka zrewolucjonizowała życie seksualne całego kraju. Wszystko za pomocą jednej książki. Lata 40, powojenna Polska, Michalina kończy właśnie studia medyczne i rozpoczyna swoją przygodę z medycyną. W tym samym czasie jej życie osobiste przybiera zupełnie niespodziewany kierunek. Lata 50 Stalinowska Polska. Michalina Wisłocka, lekarka ginekolog zdobywa coraz większe doświadczenie w pracy z pacjentami. W okresie letnim Michalina wyjeżdża do Lubniewic, gdzie w ośrodku wczasowym sprawuje pieczę nad kuracjuszami. Tam właśnie poznaje Jurka, z którym przeżywa miłosne uniesienia, które zmienią jej życie. Lata 70, Polska Rzeczpospolita Ludowa. Michalina Wisłocka jest już uznaną lekarką, do której gabinetu ustawiają się kolejki pacjentek. Na jej życiowej drodze pojawia się Tereska (Jaśmina Polak), młoda redaktorka, która namawia Michalinę do wydania książki. Rozpoczyna się długa walka z Komitetem Centralnym.

24.11. (piątek), godz. 19.00 – Gala Danuta Rinn Festiwal

wstęp wolny, rezerwacja miejsc online lub telefonicznie

Ogólnopolski festiwal organizowany przez Fundację Apetyt na Kulturę popularyzujący twórczość słynnej wokalistki. Konkurs muzyczny dla młodzieży i dorosłych do 35 roku życia, w którym uczestnicy zaśpiewają jedną, wybraną piosenkę Danuty Rinn”

Pisali dla niej najwięksi kompozytorzy. Jej piosenki są ciągle żywe, teksty ponadczasowe, a jej twórczość przeszła do historii dzięki m.in. takim evergreenom, jak „Gdzie ci mężczyźni”, „Polskie skrzydła”, „ Nie mam o to żalu”. Niesamowite poczucie humoru, pogoda ducha i „patrzenie sercem” – to cechy Danuty Rinn, artystki uwielbianej, która swoją pozytywną, niespożytą energią zarażała Polaków przez 40 lat swojej artystycznej działalności. Piosenki z repertuaru Danuty Rinn w wykonaniu młodych artystów usłyszymy podczas Gali Danuta Rinn Festiwal 24 listopada w DK Kadr w Warszawie.

Festiwal Danuty Rinn to ogólnopolski festiwal organizowany przez Fundację Apetyt na Kulturę. Współorganizatorem jest Domu Kultury Kadr, Studio Nagraniowego Megafon.
Celem festiwalu jest popularyzacja dorobku artystycznego Danuty Rinn, a także promocja młodych i utalentowanych osobowości estrady. Po zeszłorocznym sukcesie 1 Festiwalu, odbędzie się już druga jego edycja.

25.-26.11. (sobota, niedziela), godz. 12.00-18.00 – Warsztat śpiewu naturalnego

warsztaty dla dorosłych
wstęp: 250 zł, zakup biletu online lub w DK Kadr
25-26.11. (sobota, niedziela)
godz. 12.00 – 15.00 i 16.00 – 18.00 (10 godzin)
instruktorka: Barbara Ciemięga

Odkryj siłę swojego autentycznego głosu, wykrzycz się i otwórz na radość śpiewania!
Zajęcia dla osób, które chcą poznać moc swojego głosu, oswoić się z jego pierwotnym brzmieniem i otworzyć na śpiewanie jako formę uwalniania naturalnej ekspresji. Dzięki różnego rodzaju ćwiczeniom (ruchowym, głosowym i oddechowym) uczestnicy zgłębiają relację między ciałem a głosem, który w nim wibruje. Uczą się śpiewać z brzucha, tak jak praktykowano w kulturach tradycyjnych , w sposób wygodny i naturalny, a zarazem oczyszczający. Materiał do pracy stanowią ludowe pieśni z różnych zakątków świata.

25.11. (sobota), godz. 11.00 – Rodzinny Dziedziniec Nadzwyczajności

wstęp wolny, rezerwacja miejsc online pod poniższymi linkami lub telefonicznie

WARSZTATY FAMILIJNE DLA DZIECI W WIEKU 3-6 I RODZICÓW

Muzykalna jesień
Instruktorka: Aleksandra Nykowska
Podczas zajęć najmłodsi wybiorą się w podróż po dźwięki jesieni: będziemy wykorzystywać kasztany, żołędzie i inne dary jesieni do stworzenia muzyki! Nie zabraknie śpiewu oraz muzyczno- ruchowych zabaw! (Na zajęcia prosimy przynieść kasztany, żołędzie i liście).

Zapisy: https://www.strefazajec.pl/course/view/id/4682#_=_

Warsztat gry na bębnach
Instruktorka: Anika Kamińska
Zapraszamy wszystkie maluchy na spotkanie z rytmem – spróbowanie gry na bębnach djembe pochodzących z Afryki Zachodniej. Gra na bębnach wyzwala w dzieciach silne pozytywne emocje. Wspólne muzykowanie daje małym uczestnikom radosne poczucie wewnętrznego spełnienia, kształci u dzieci poczucie rytmu, daje możliwość twórczej ekspresji oraz rozwija muzyczne horyzonty.

Zapisy: https://www.strefazajec.pl/course/view/id/4683#_=_

Ene-due- rabe
Instruktorka: Magdalena Kott
Zajęcia kształcą poprzez zabawę, zapewniają bezpośredni kontakt z muzyką, rozwijają tkwiące w dzieciach zdolności twórcze i improwizacyjne. Program warsztatów to zabawa dźwiękiem i rytmem poprzez wykonywanie piosenek, tworzenie akompaniamentu, improwizacje ruchowe.

Zapisy: https://www.strefazajec.pl/course/view/id/4684#_=_

25.11. (sobota), godz. 12.00 – Pola niewidzenia – spotkanie z grafiką warsztatową dla rodzin

wstęp wolny, rezerwacja miejsc online lub telefonicznie

Warsztaty rodzinne pomagające poznać techniki grafiki warsztatowej. Dowiedz się jak tworzyć odbitki oraz czym jest czym jest matryca graficzna, negatyw, pozytyw oraz nakład. Projekt został dofinansowany ze środków Urzędu m.st. Warszawy.

25.11. (sobota), godz. 20.00 – Ścianka

wstęp: 10 zł, zakup biletu online lub w DK Kadr

Krajowa formacja muzyczna powstała w Sopocie jesienią 1994. Gra i śpiewa rzeczy bardzo różne, od riffu, przez piosenkę, do białego szumu, ale i tak zawsze słychać, że to Ścianka.

W ostatnich latach zespół trzeszczał w szwach, a ostatnio popękał z przemieszczeniem w stronę eksperymentu. Na inne rzeczy trochę szkoda czasu.

26.11. (niedziela), godz. 12.00 – Pędrek Wyrzutek

wstęp wolny, rezerwacja miejsc online lub telefonicznie

„Pędrek Wyrzutek” na motywach prozy Stefana Themersona (Teatr Scena Lubelska 30/32)

Reżyseria i scenografia: Dariusz Kunowski
Muzyka: Mieczysław Litwiński
Występują: Katarzyna Żytomirska, Daniel Brzeziński, Piotr Herbich, Agata Brzozowicz
Światło i dźwięk: Tomasz Strzelczyk

Spektakl oparty jest głównie na prozie Stefana Themersona, niezwykłego polskiego pisarza i
filmowca związanego z międzywojenną awangardą, po wojnie tworzącego na emigracji.
Tytułowy Pędrek Wyrzutek to fantastyczna, wymyślona postać próbująca odnaleźć się w
świecie, do którego nie pasuje, gdyż nie jest w pełni ani człowiekiem, ani psem, rybą czy
ptakiem, łącząc w sobie elementy każdej z tych istot. Spektakl jest pełen humoru, często
opartego na nonsensie, a zarazem porusza poważne tematy, jak wykluczenie, poszukiwanie
swojej tożsamości, pobudzając wyobraźnię i wrażliwość dziecka w kwestiach tolerancji i
empatii.
Projekt współfinansowany przez Urząd M. St. Warszawy

27.11. (poniedziałek), godz. 18.00 – You have your voice

wstęp: 10 zł, zakup biletu online lub w DK Kadr

Choreografia i wykonanie: Izabela Chlewińska
Technologia : Tomek Bergmann
Wsparcie: Fundacja Burdąg, Centrum w Ruchu
Trailer: https://vimeo.com/157060528

W centrum elektronicznych i akustycznych odbiorników, kamer pogłosowych, mikrofonów, samplerów toczy się wypowiedź potencjalnego obywatela, który zabiera głos w ważnej dla siebie sprawie. W celu wydobycia z siebie głosu przybiera on właściwe pozycje ciała, nadając mu odpowiednią do dźwięku formę. Z czasem zaczyna używać nie tylko ciała, ale i otaczającej go technologii, osiągając coraz śmielsze efekty swoich poszukiwań.
Najnowszy spektakl You have your voice Izabeli Chlewińskiej jest wynikiem kilkuletnich poszukiwań wydobywania głosu z ciała, jako elementu praktyki ruchowej. To praca solowa rozpisana na ciało, głos i przestrzeń – laboratorium przetworzenia, jakości tego, co widzimy i słyszymy.

Po spektaklu zapraszamy na spotkanie artystów z widzami. Spotkania prowadzi Mateusz Szymanówka.

27.11. (poniedziałek), godz. 19.30 – „frau/mujer/femme”

wstęp: 10 zł, zakup biletu online lub w DK Kadr

Koncepcja/dramaturgia/wideo: Agata Życzkowska
Choreografia: Magdalena Przybysz
Performerzy: Katarzyna Kafel, Magdalena Przybysz, Rafał Urbacki, Agata Życzkowska
Produkcja: Fundacja Rozwoju Teatru ‘NOWA FALA’
Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=nk6cIDcJgJ4&t=7s

Jak masz na imię?
Jakie są Twoje korzenie?
Gdzie się urodziłaś/eś?
Jakie miałaś/eś najpiękniejsze przeżycie związane z kobiecością/męskością?
Co dla Ciebie oznacza być kobietą/mężczyzną?
Ile widzisz w sobie swojej matki/ojca?

Performance o kobiecości, nie-tylko dla kobiet, którego głównym tematem jest tożsamość związana z byciem kobietą lub byciem mężczyzną. Na ile jest to ograniczające, a na ile wyzwalające? Jakie są dobre i złe strony bycia kobietą/mężczyzną w dzisiejszych czasach w Warszawie, w Polsce, w Europie? I jak możemy to zmieniać, transformować, rozwijać? Pytania, które stawiają artystki i artyści są czasem trudne, czasem bardzo proste. Łączy je szczerość wypowiedzi artystycznej i dążenie do prawdy. Projekt o charakterze tożsamościowo-społecznym w koncepcji Agaty Życzkowskiej i choreografii Magdaleny Przybysz, w nowej konfiguracji HOTELOKO movement makers z Katarzyną Kafel i Rafałem Urbackim.

Po spektaklu zapraszamy na spotkanie artystów z widzami. Spotkanie prowadzi Mateusz Szymanówka.

 

29.11. (środa), godz. 18.00 – Korsyka – wyspa dla aktywnych

wstęp wolny
Spotkanie Towarzystwa Eksploracyjnego
Prowadzenie globtroterzy: Joanna Olbryś-Man i Andrzej Leks

Na Korsykę zawiodła nas chęć spędzenia prawdziwie aktywnych, dynamicznych wakacji.
Wyspa, na której jedynym płaskim miejscem jest lotnisko, idealnie wpasowywała się w nasz plan połączenia górskich trudnych trekkingów, rowerowego maratonu ostrych podjazdów i szybkich zjazdów, kąpieli w zimnych górskich wodospadach i słonej, morskiej bryzie. Na okrasę dołożyliśmy chwile zwiedzania znanych miejsc turystycznych i spacery
zaułkami klimatycznych korsykańskich miasteczek. Na wyspę dotarliśmy promem w środku nocy, krótko przespaliśmy się na plaży a dzień rozpoczęliśmy od 3-kilometrowej „wycieczki” wpław po morzu. Dalej było już tylko trudniej. Wsiedliśmy na nasze ukochane rowery i pokonując górskie serpentyny w ciągu kilku dni objechaliśmy północny fragment wyspy. Do kolejnych miejsc docieraliśmy samochodem. Na trasę wysokogórskiej wędrówki wybraliśmy trudniejszą, północną część szlaku GR20. Czerwcowa pogoda nie oszczędziła nam ulewy i gradobicia w wyższych partiach gór, a w Dolinie Fango obserwowaliśmy kilkumetrową falę powodziową niosącą zniszczenie. Na GR20 powróciliśmy, aby dojść nad malownicze jezioro Nino, gdzie na zielonych łąkach pasą się dzikie konie. Jadąc dalej na południe urzekły nas czerwone skały Les Calanches, naszym zdaniem największej atrakcji Korsyki. Odwiedziliśmy Sartene, opisywane, jako najbardziej korsykańskie miasteczko na wyspie. Bonifacio, miasteczko na południu wyspy, położone na skraju 70-metrowego białego klifu, oglądaliśmy od strony morza. Podziwialiśmy Cytadelę w Corte, zbudowaną niczym orle gniazdo na wysokiej skale. W krainie jadalnych kasztanów odwiedziliśmy kamienne wioski, których domy zbudowane zostały wzdłuż grani okolicznych wzgórz. Korsyka wymagała od nas wiele wysiłku, wycisnęła z nas wiele potu a i tak nie zobaczyliśmy jej całej. To wyspa dla aktywnych. Wszyscy spotykani turyści, niezależnie od wieku, wstawali o świcie by uprawiać sporty lub intensywnie eksplorować ten piękny kraj.

30.11. (czwartek), godz. 18.00 – Pola niewidzenia, czyli wizualnie o niewidzeniu

wstęp wolny, rezerwacja miejsc online lub telefonicznie.

Promocja książki „Atlas pól niewidzenia” stworzonej przez osoby niewidome i warszawskich twórców wizualnych Projekt został dofinansowany ze środków Urzędu m.st. Warszawy.

 

LG

LG

Postawiłem sobie za cel pokazanie pozytywnej strony Warszawy. Jestem aktywnym jej mieszkańcem w sferze artystycznej. Wszystkie posty, które wrzucam są subiektywne - to po prostu wydarzenia, na które chciałbym iść, oraz informacje które uważam za istotne. Jeśli masz jakieś pytania, to zachęcam do kontaktu.
LG

Komentarze